onsdag 14. november 2007

Et utrolig lite velvalgt tidspunkt å bli syk på!

Ja, der har du det igjen. Noe som nesten er blitt en av mine spesialiteter: Obskure Harry Potter-sitater. Jeg er nemlig ganske flink til å rote rundt i hodet og finne et sitat som passer til situasjonen. Sånn som nå. Dette VAR helt klart et utrolig lite velvalgt tidspunt å bli syk på. Kræsjet med prøve, fagmøte og sosialkomite-organiserte events. Hvor i helvete er Harry Potter-sitatet? Det er i tittelen. Lupus sier nemlig dette en eller annen gang i løpet av treern, i forbindelse med sitt månedlige problem da han må være borte fra undervisningen av åpenbare grunner. Tror faktisk det er helt i slutten av et kapittel, evt. et avsnitt.
Sånne ting husker jeg hele tiden. Tyder vel på at jeg har lest de bøkene LITT mange ganger. ;)
Men det er faktisk utrolig morsomt, å dra opp sånne sitater og så se om noen faktisk tar referansen. Det er det få som gjør.

Jeg blogger mest av alt fordi jeg er syk og nærmest kjeder meg. Og fordi jeg føler at denne bloggen trenger en oppdatering. Jeg er en av disse rare personene som syns det kan være veldig deilig å være borte fra skolen èn dag, men to...? Skolen holder litt orden på livet mitt. Ting jeg skal gjøre må jeg planlegge ut fra skolen; ut fra når jeg slutter og hvor mye lekser jeg har. Det gir meg - merkelig nok - en slags form for trygghet.

Så her sitter jeg og drikker solhatt (som jeg fant ut at faktisk inneholder 50% alkohol - og dette serverer man barna sine), og c-vitaminer mens jeg pliktskyldigst leser litt i franskboka, men mest av alt ser jeg på gamle episoder av "Law and Order SVU" eller andre tv-serier jeg har funnet. Det er sånn det blir, når man får en fridag her og der.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha. njåwwwmin. (: law and order? wow. det husker jeg bare så vidt? hva handla det om igjen? haha. litt deilig med fri da? men om man går glipp av en prøve, koselig filmdag (det skjer alltid med meg), blir syk dagen før en prøve tentamen ellerno så er det litt teit, for da må man ta igjen ting. å være syk en helt enkel og ordinær onsdag skader kanskje ikke. haha. (: