søndag 9. august 2009

Sanger i min begravelse

I frykt for å bli beskyldt for å ha blitt revet med av høstdepresjoner, begynte jeg plutselig å tenke her forleden på begravelsen min. Jeg vil for det første ikke bli begravet, men kremert, og en borgerlig begravelse er nok veien å gå. Hvem vet, kanskje jeg finner et sted jeg blir så glad i at jeg vil ha asken min spredd der? Uansett, musikk må mest sannsynlig til uansett. Her er et lite utvalg av de sangene jeg kunne tenkt meg aller mest å ha i begravelsen min:

Vamp - Savonarola ("eg tror på mennesker som brenner...") rett og slett perfekt for kremasjoner, for oss som aldri synker ned i slammet, med hjertet kaldt som en forsteining.
Eric Clapton - Tears In Heaven denne sier seg vel litt selv.
Selvfølgelig, og ikke bare fordi dette bandet har betydd så sinnsykt mye for meg:
The Beatles - Golden Slumbers
og denne, fordi den er så fantastisk:
Coldplay - The Scientist
teksten er jo perfekt: Nobody said it was easy, it's such a shame for us to part... Helst den akustiske versjonen.
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (hele er litt lang, though) Remember when you were young, you shone like the sun...


Vil selvfølgelig ikke bare ha triste sanger i begravelsen min, jeg er jo ikke en spesielt trist person. Disse er fine:
R. Kelly - The world's greatest oppblåst selvbilde? Pfft, aldri.
Edith Piaf - Non, Je Ne Regrette Rien fordi det rett og slett er det beste visdomsordet man kan gi videre til neste generasjon
Louis Armstrong - What A Wonderful World
Eva Cassidy - Somewhere Over The Rainbow
fordi den er vakker, og fordi den har så mye håp i seg.
Frank Sinatra - My Way

Ble litt mange sanger å velge mellom her... Men hvis jeg dør i en bilulykke i morgen, så er iallefall ønskene mine foreviggjort her.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Godt å vite at det ikke bare er jeg som planlegger sanger til begravelsen min.
Leann Rimes - remember me og/eller the rose er mine favoritter hittil.
Men de er jo ganske ofte brukt, og det er jo litt kjedelig vil ikke at folk skal tenke tilbake på ANDRE sin begravelse når de er i MIN begravelse, hehe:P
MLK

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk

Anonym sa...

http://eekshop.com
Your lower - leg medical professional if you find that let your family know what recovery are regularly slightly like ahead concerning some time He and lindsay if you find that tell all your family exactly how further a resource box not only can they take to learn more about heal, as if that's the case as how do you some way all your family can often be expected to explore avoid walking. You can make element easier to learn more about recover by making a specific all of the things your family will want usually within easy reach. This includes rugs water,or any medication all your family members have to learn more about take afterward. You should also think about by maintaining entertainment items around all your family members all of these as books and going to be the in the recent past off the beaten track spin out of control